De biORAKLENE

Team 1

Annika Sem Sippel Krill
biORAKEL

Hei, jeg heter Annika, og går siste året på master i molekylærbiologi. Masterprosjektet mitt er på Hormonlaboriatoriet på Haukeland, og handler om genvariasjoner lokalisert utenfor kodende DNA som er assosiert med fedme, hvor jeg prøver i identifisere hva disse gjør. Jeg har en stor kjærlighet for faget og  blir veldig glad når jeg får muligheten til å hjelpe andre med de strever med å forstå, eller bare prate om ting rundt molekylærbiologi/studiehverdag/utveksling (jeg var i Hong Kong et semester under bachelorgraden min)/valgfag/hva som helst egentlig. Håper vi sees på BiOrakel 🙂

Mari Eline Krossen Dybwad
biORAKEL

Hei! Jeg heter Mari, er 25 år og kommer fra Sandvika. Jeg har tatt en bachelorgrad i biologi ved UiB og er nå på siste året mitt av masteren i miljøtoksikologi. Jeg er interessert i det meste innenfor biologi, men botanikk har et spesielt sted i mitt bio-hjerte;) Jeg gleder meg til å svare på spørsmålene deres når dere kommer innom biORAKEL!

Erik Lund-Tønnesen
biORAKEL

Hei, eg er Erik (25) og studerer master i biodiversitet, økologi og evolusjon. Eg fullførte bacheloren min her ved UiB, og er i stor grad interessert i økologi rettet mot havet.

Team 2

Hannah Røkke
biORAKEL

Hei, jeg heter Hannah (25 år) og kommer fra Nittedal. Jeg fullførte bacheloren min i biologi ved UiB, og jobber nå med masteroppgaven min innen fiskeribiologi og forvaltning. Trivsel blant studenter er viktig for meg, og i løpet av studietiden har jeg vært mye involvert i studentlivet som blant annet fadderleder, mentor og biORAKEL. Jeg syns det meste innenfor biologi er veldig spennende, men  interreserer meg spessielt for bærekraftig forvaltning av marine ressurser. Jeg gleder meg til å svare på spørsmålene deres når dere kommer innom biORAKEL!"

Ingrid Johansen Petersen
biORAKEL

Hallo! Eg heiter Ingrid, er 23 år gammal og går første semester på master i molekylærbiologi. Eg fullførte bachelor i mol her på UIB førre semester, og har i løpet av den tida blant anna vore mentor for førsteårsstudentane samt kollokvieleiar/TA i MOL201. Eg kan hjelpe med det meste innan mol-fag, og gler mej til å sjå dykk på biOrakel!

Mathilde Oddekalv
biORAKEL

Hei, jeg heter Mathilde og er 23 år fra Bergen. Jeg går nå 3 året på en bachelor i Biologi ved Universitetet i Bergen. For tiden tar jeg valgfagene Marinøkologi, miljø og ressurser og Innføring i havbruk da jeg ønsker å fordype meg i havet. Håper vi sees!

Team 3

Mathilde Setnes
biORAKEL

Hei! Mitt navn er Mathilde, jeg er 23 år med en bachelor i biologi (2020) og skriver nå master i Havbruk og Sjømat ved Universitetet i Bergen. Kort oppsummert så er jeg fra Bergen, selv om jeg ble født i Nederland og har vokst opp i USA og Østerrike. Jeg valgte «Havhovedstaden» som studiested på grunn av min stor interesse for marin- og havbruksbiologi og har ikke angret på det siden. Jeg var og ett semester i Australia, som var en fantastisk opplevelse! Fritiden tilbringer jeg og helst undervanns, om det er med en dykkerflaske i fjordene eller sammen med BSI svømmelaget på Studentsenteret. Jeg ser frem til å treffe dere på biORAKEL timene!

Thea Fossum Krog
biORAKEL

Hei! Jeg heter Thea, er 23 år og kommer fra Frosta. Jeg går nå mitt første år på master i molekylærbiologi, etter å ha fullført bachelorgraden her ved UiB våren 2022. Jeg liker det meste innenfor molekylærbiologi, men syns genetikk er ekstra spennende. Håper vi sees på biORAKEL!

Ragnhild Svensen Stokka
biORAKEL

Hei, mitt navn er Ragnhild Svensen Stokka og jeg er 24 år. Jeg går første året på master i Biodiversitet, Evolusjon og Økologi. Jeg tok også bacheloren min i Biologi ved UiB og var ferdig våren 2022. Høsten 2021 var jeg på utveksling i Glasgow og tok 5. semesteret mitt der. 6. semesteret mitt på bachelor hadde jeg blant annet faget Yrkespraksis i Biologi (BIO298) hvor jeg var i praksis hos Naturvernforbundet Hordaland. Jeg interesserer meg mest for botanikk, evolusjon og terrestrisk økologi.

Ivan Abbedissen
Terje Alming